Типові порушення представників органів правопорядку під час запровадження карантинних обмежувальних заходів

11 березня 2020 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 211 «Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2». Нею він передбачив перелік обмежувальних заходів, які мали б допомогти в боротьбі з коронавірусом. Однак, впродовж наступного місяця до цієї постанови неодноразово вносились зміни, якими суттєво посилювався режим ізоляції та обмежувались права людини. На плечі Національної поліції та Національної гвардії поклали завдання слідкувати за виконанням значної частини нововведених обмежень.

Визнаючи можливу загрозу, яку несе коронавірус, далеко не всі рішення Уряду суспільством оцінюються як ефективні та доцільні. Суди також досліджуватимуть питання законності деяких нововведених обмежень. З постійною зміною «правил гри» та ненапрацьованою судовою практикою органи правопорядку опинились у складному становищі. Проте, навіть у кризових ситуаціях органи правопорядку повинні неухильно діяти у суворій відповідності до чинних нормативно-правових актів, насамперед — Конституції та законів України.

Правозахисні організації Центр громадянських свобод та Асоціація УМДПЛ вирішили об’єднати свої зусилля та спільно моніторити дотримання органами правопорядку прав та свобод громадян при здійсненні контролю за виконанням карантинних обмежувальних заходів. Ми вважаємо, що налагодження та донесення до суспільства, ЗМІ і керівництва правоохоронних відомств інформацію про реальний стан справ з цього питання є вкрай необхідним для процесу прийняття рішень та виправленню допущених помилок. В звіті наведена інформація по виявленим порушенням з боку органів правопорядку, зафіксованим позитивним тенденціями та рекомендаціям щодо покращення ситуації в цій сфері.

Поділитися