Жінки в ЗМІ: збалансувати дисбаланс!

Сьогодні, в Міжнародний жіночий день 2020 року, ми хочемо закликати всіх лідерів засобів масової
інформації та журналістів у всьому світі вжити заходів проти викривленого балансу та подання
гендеру в новинах – як з точки зору кількості, так і  характеру.

Збалансована присутність жінок і чоловіків в новинах і поточних подіях буде повніше відображати структуру суспільства і демонструвати більшу різноманітність людського досвіду, поглядів і проблем.

Однак, статистика показує, що ЗМІ далеко не збалансовані:
• Більшість медіа-контенту зображує жінок в стереотипних ролях, таких як
домогосподарки, моделі або жертви.
• Коли говорять про жінок, то частіше згадують такі ознаки як зовнішність,
вік, одяг і сімейний стан. Чоловіки ж частіше зображуються як впливові громадські діячі і ЗМІ більше фокусуються на їх професії, кваліфікації та думках. Такий підхід закріплює стереотипи і нерівне сприйняття гендерів.
• Тільки 4% всіх газет, радіо і телевізійних репортажів у світі борються з гендерними стереотипами.
• Тільки у 24% новин розповідають про жінок, або беруть у них інтерв’ю.
• Жінки виступають в якості експерток тільки у 19% випадків.
• Тільки в 16% новин, що стосуються політики і уряду, жінки є предметом цих історій.

Ці цифри не тільки свідчать про проблеми гендерної нерівності в секторі ЗМІ, але також
є серйозною перешкодою для розвитку ЗМІ та демократії. Справжня демократія залежить від
гендерної рівності і ЗМІ повинні докладати більше зусиль для досягнення цієї цілі.

У ЗМІ є можливості і відповідальність протистояти стереотипам під час створення контенту, і
разом ми повинні подати приклад нинішньому і майбутнім поколінням.

Ось чому сьогодні ми просимо вас:
• Беріть участь в моніторингу гендеру в ЗМІ, щоб відстежувати, хто представлений в вашому
контенті і в яких ролях.
• Створіть свою базу експерток жінок з різних тем або використовуйте вже
існуючі бази даних.
• Перегляньте свої редакторські принципи, щоб переконатися, що в них враховується
гендерний аспект.
• Проведіть гендерний аудит своєї внутрішньої роботи, щоб переконатися, що у вас є
різноманітність в колективі і випередите гендерні прогалини у вашій організації.
Різноманітний колектив з більшою ймовірністю буде створювати плюралістичний
контент.

Підтримати заяву: https://www.mediasupport.org/publication/women-in-media-balance-the-imbalance/

 

Поділитися