Заява громадських організацій різних країн з приводу можливого обрання представника Росії Президентом Інтерполу

Заява громадських організацій різних країн з приводу можливого обрання представника Росії Президентом Інтерполу

21 листопада на 87-ій сесії Генасамблеї Інтерполу буде обраний новий Президент Інтерполу. За повідомленням поважних ЗМІ, найбільші шанси на цю посаду має представник Російської Федерації, генерал-майор поліції, віце-президент Інтерполу Олександр Прокопчук.

Відповідно до Конституції Інтерполу, Президент Організації повинен:

а) головувати на засіданнях Асамблеї і Виконавчого комітету, а також керувати обговореннями;

  1. b) забезпечити, щоб діяльність Організації відповідала рішенням Генеральної Асамблеї і Виконавчого комітету;
  2. c) підтримувати, наскільки це можливо, прямі і постійні контакти з Генеральним секретарем Організації.

Таким чином, Генеральний Секретаріат Інтерполу й інші органи будуть змушені лише виконувати прийняті під керівництвом Президента Організації стратегічні рішення. Стратегія роботи Організації буде формуватися і визначатися представником країни-агресора, влада якої:

– порушує міжнародні угоди, брутально порушує міжнародне право, окупувала Крим та веде відкриті військові дії на території інших країн-учасниць Інтерполу – України та Сирії;

– за допомогою пропаганди та спецслужб втручається у внутрішню політику демократичних держав;

– викрита у використанні хімічної зброї на території Великобританії, відповідно до заяв британських офіційних осіб, а також у сприянні використанню хімічної зброї на території Сирії;

– винна у злочинах проти людяності щодо чеченського народу і в даний час здійснює планомірні злочини проти кримськотатарського народу;

– порушує базові принципи прав людини та основоположних свобод, переслідує людей за їхні переконання, в масовому порядку фабрикуючи кримінальні справи проти політичних опонентів, опозиційних лідерів, журналістів і правозахисників, а також щодо рядових бізнесменів з метою експропріації власності на користь наближених до влади РФ олігархічних кланів;

– активно надає фінансову та іншу підтримку диктаторським авторитарним режимам Північної Кореї, Сирії, Венесуели, Ірану;

– цілеспрямовано і методично, порушуючи всі міжнародні договори і конвенції, заявляє про можливість ядерної війни і активно до неї готується.

На сьогоднішній день Росія та її союзники – Казахстан, Таджикистан, Туркменістан, Киргизстан, Азербайджан, а також Венесуела і Іран, є лідерами у використанні механізмів Інтерполу, в тому числі Red Notice і Diffusion requests, з метою політичних переслідувань, переслідувань за національними, релігійними, соціальними і гендерними мотивами. Так, незважаючи на активну роботу щодо запобігання подібних зловживань, можна відповідально заявити, що в базі даних Організації знаходиться кілька тисяч осіб, яких переслідують авторитарні режими, у тому числі Російська Федерація, в порушення ст. 3 Конституції Інтерполу. Це жителі окупованого Криму, інших регіонів України, уродженці Чечні та інших республік Північного Кавказу, правозахисні активісти, опозиційні політики і бізнесмени.

 

Крім того, у списку Інтерполу знаходиться багато осіб, які отримали статус біженців по відношенню до держави, яка їх розшукує. Часто ці особи залишаються у списку Інтерполу навіть після відмови в їх екстрадиції. Через це вони не можуть перетинати кордон і влаштуватися на роботу. Протягом більше 5-ти років над цією проблемою працюють правозахисні організації, представники ПАРЄ, Європарламенту, Єврокомісії. Завдяки зусиллям міжнародної спільноти, у листопаді 2016 року Інтерпол почав процедуру реформування. Зокрема, Організація стала застосовувати (поки що не послідовно) політику захисту осіб зі статусом біженця. Процедури роботи Комісії по контролю за файлами Інтерполу стали більш прозорими.

 

За останні два роки Інтерпол зробив важливі кроки у боротьбі зі зловживаннями його механізмами, і важливо продовжувати ці реформи, удосконалюючи законодавство Організації. Однак зараз Організації загрожує згортання попередніх позитивних ініціатив. Замість накладання обмежень проти держав-порушників (що передбачає законодавство Інтерполу), зараз Інтерпол може очолити представник Росії – одного з найбільш принципових порушників правил Організації.

 

З приходом на керівну посаду в Організації представника Російської Федерації число політичних переслідувань з використанням механізмів Інтерполу тільки збільшиться, тому що з високою ймовірністю можна говорити про те, що владою Російської Федерації будуть застосовані методи блокування скарг на незаконне розміщення досьє переслідуваних осіб, що містяться в базі даних Організації.

Уже зараз можна стверджувати, що Інтерпол фактично підтримує злочини проти людяності щодо чеченського народу, який здійснює влада РФ, хоча б тому, що представників невеликого чеченського етносу в базі даних Організації істотно більше, ніж представників будь-якого іншого народу. Більше того, для цього етносу на сайті Організації встановлені спеціальні мітки, що дозволяють визначити етнічне походження переслідуваного.

Не можна виключити той факт, що Росія направить повторні запити на розшук осіб, які були раніше вилучені з бази даних Інтерполу з причин порушення Конституції Організації. І ці особи знову будуть піддані незаконному переслідуванню.

Крім того, що Інтерпол може перетворитися на Організацію, яка займається переслідуванням інакодумців на замовлення диктаторських, авторитарних і тоталітарних режимів., Ііснує пряма небезпека криміналізації самої Організації і використання її механізмів міжнародними злочинними структурами. Так, на сьогоднішній день достеменно відомо, що лідери більшості російських організованих злочинних угруповань (т.зв. «ореховские», «подольские», «солнцевские» тощо) стали державними діячами, нагороджені державними нагородами та мають статус радників або консультантів Міністерства внутрішніх справ РФ. Влада низки країн, включаючи США та Іспанію, звинувачує в причетності до міжнародної організованої злочинності відомих російських політиків і бізнесменів, наближених до влади, включаючи депутатів Державної Думи РФ. Не можна виключити, що під керівництвом представника Російської Федерації, Інтерпол може «змістити» акценти та закрити очі на російські злочинні угруповання з причини їх афілійованості з владою. Також не можна виключити, що представники злочинного світу за згодою і схвалення керівництва Організації зможуть потрапити до її складу і почати здійснювати контроль за її діяльністю.

Невідомо ким, як і з якою метою буде використана база даних Організації. Уже зараз загальновідомо, що система безпеки цієї бази обслуговується скандально відомою лабораторією Касперського – російською IT-компанією, контрольованою ФСБ Росії. З приходом до керівництва Інтерполу представника РФ можна стверджувати, що база даних Організації буде використана в інтересах режиму Путіна та його сателітів.

Нагадаємо, що Президентами Інтерполу послідовно були три генерали СС: Рейнхард Гейдріх (у 1940-1942), Артур Небі (в 1942-1943) і Ернст Кальтенбруннер (у 1943-1945). Ми добре пам’ятаємо, чим це закінчилося.

Закликаємо делегатів країн-учасниць 87-ї сесії Генеральної асамблеї Інтерполу не допустити обрання представника Російської Федерації Олександра Прокопчука Президентом Інтерполу, а також вжити всіх необхідних заходів для недопущення використання поважної Організації, в порушення ст. 3 Конституції Інтерполу, для переслідувань за сфабрикованими політично вмотивованими справами. Важливо негайно припинити захоплення Інтерполу Росією та іншими авторитарними режимами. Якщо ситуацію не змінити зараз, вона може стати серйозним викликом людству, що потягне за собою значні людські жертви.

 

  1. Харківська правозахисна група/ Kharkiv Human Rights Protection Group
  2. Українська Гельсінська спілка з прав людини/ Ukrainian Helsinki Human Rights Union
  3. Фундація “Відкритий діалог”/ Open Dialogue Foundation
  4. Центр громадянських свобод/ Center for Civil Liberties
  5. Гуманітарна студія “Хвиля”/ Humanitarian Studio “Khvylia”
  6. Центр протидії корупції/ Anticorruption Action Center
  7. Медійна ініціатива за права людини/ Media Initiative for Human Rights
  8. Центр глобалістики “Стратегія ХХІ”/ Centre for Global Studies ‘Strategy XXI’
  9. Громадська організація “Корпус справедливості”/ Civic organization “Fairness corps”
  10. Центр інформації про права людини/ Human Rights Information Centre
  11. Центр Ейдос/ Center Eidos
  12. Центр політичних студій/ Center political studios
  13. Благодійний фонд “Восток-SOS”/ Vostok-SOS (East-SOS)
  14. Кримська правозахисна група/ Crimean Human Rights Group
  15. Інститут демократії імені Пилипа Орлика/ Pylyp Orlyk Institute for Democracy
  16. ГО “Закарпатська громада”/ NGO “Transcarpathian community”
  17. Democracy Monitor – Azerbaijan
  18. CENLIBART – CENTRE SOUTIEN LIBERTE ART  ET EXPRESSION DANS LES DICATATURES
  19. Democracy For Azerbaijan – France
  20. Media Center Amsterdam (Canal Turan)
  21. Journalist Academy Latvia
  22. Democratic Azerbaijan Movement
  23. Azerbaijani Latvian Lawyers
  24. Gazeta AIM Europa
  25. Azadlig newspaper – Azerbaijan
  26. Institute for Peace and Democracy – Azerbaijan/Netherlands
  27. Київський інститут гендерних досліджень/ Kyiv Gender Studies Institute
  28. Український незалежний центр політичних досліджень/ Ukrainian Center for Independent Political Research
  29. Всеукраїнське об’єднання “Автомайдан”/ All-Ukrainian Association “Automaidan”
  30. Східноукраїнський центр громадських ініціатив/ Eastern-Ukrainian Center for Civic Initiatives
  31. Громадська організація “Вибір”/ NGO “Choice”
  32. Луганський обласний правозахисний центр “Альтернатива”/ Luhansk oblast Human Rights Centre “Alternative”
  33. Громадська організація “Черкаський правозахисний центр”/Cherkasy human right center
  34. ГО “Культурно-освітня фундація “Лібері Лібераті”. (Донеччина, Краматорськ)
  35. Migration Center of Azerbaijan (Germany)
  36. ГО “Ініціатива Е+”
  37. Ukraine Action (France)
  38. Euro Asia News Media Group
  39. Journalsit Against Corruption
  40. Благотворительный фонд “Артдача”
  41. ВГО “Антикорупційний форум”, Львівське обласне відділення
  42. IPTG (Austria)
  43. Made in Azerbaijan Page – Mahammad Mirzali, France
  44. NGO “Ukraine needs you”
  45. Благодійний фонд “Мирне Майбутнє України”/Peaceful future of Ukraine
  46. Громадська організація “Волонтер Черкащини”/ NGO Volunteer Cherkashchiny
  47. Центр політико-правових реформ
  48. Громадська Організація Рух “Визволення”
  49. Monitoring Centre for Political Prisoners, Azerbaijan
  50. Union for the freedom for political prisoners in Azerbaijan, Azerbaijan
  51. Кримськотатарський Ресурсний Центр/Crimean Tatar Resource Center
  52. Комитет по защите прав крымскотатарского народа/ Committee on the protection of human rights of the Crimean Tatar people
  53. Крымскотатарский Молодежный Центр/Crimean Tatar Youth Center/
  54. ГО “Асоціація Політичних Наук”
  55. Всеукраїнське об’єднання медиків Майдану
  56. Казахстанська правозахисна організація Ar-Rukh-Hak / the Kazakhstani human rights organisation “Ar-Rukh-Hak”
  57. Товариство підтримки України (Латвія)
  58. MaydanSF – San Francisco, CA, USA
  59. Euromaidan-Warszawa Foundation, Warsaw, Poland.
  60. Асоціація українців “Відкрите серце” Португалія.
  61. ВМГО “Європейська молодь України”
  62. NGO “Borysthenes” (Greece)
  63. ГО Всесвітній рух патріотів України (Швейцарія)
  64. Association of Ukrainians in Republic of Ireland
  65. МБУ “Центр національного відродження”
  66. ГО “Українська справа”
  67. ГО Харківський Антикорупційний Центр
    1.      .Ukrainas centrs jauniešiem un bērniem Latvijā
    2.      58. European Coordination Centre Musavat – Bayern, Germany
    3.      59. SAV TV Media Group – Stockholm, Swedish  
    4.      60. Всеукраїнська громадська організація “Комітет виборців України”
    5.      61. Azerbajdzjankst Kultur Center Stockholm, Swedish
    6.      62. TURAN TV-Norway – Oslo
    7.      63. ВГО “Вільні Люди”
           64. Global Ukraine Foundation
    8.      65. Харківська міська громадська організація “Регіональний інститут стратегічних   досліджень”
    1.     66. Казахстанське міжнародне бюро з прав людини і дотримання законності /
    2.     Kazakhstan International Bureau for Human Rights and the Rule of Law  
    3.     67. Світовий Конґрес Українців/Ukrainian World Congress
    4.     68. The Institute for Peace and Democracy, Azerbaijan/Netherlands
    5.     69. The Monitoring Centre for Political Prisoners, Azerbaijan
    6.     70. Молодіжний націоналістичний конгрес
    7.     71. The Union for the freedom for political prisoners in Azerbaijan, Azerbaijan

 

Поділитися